امروزه در بازار انواع بسیار زیادی از پارچه‌های مجلسی وجود دارد. برخی از انواع پارچه در دوره‌ای محبوب یا به اصطلاح ترند می‌شوند و بعد از مدتی از محبوبیت آن‌ها کم می‌شود. اما در این میان پارچه‌هایی هم وجود دارد که همیشه محبوب هستند و در هر مدی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

لباس مجلسی، لباسی است که فقط در مهمانی‌ها و مراسم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی لباس مجلسی با مد روز و اصول استایل‌شناسی و شیک‌پوشی ارتباط مستقیم دارد.

این وجه تمایز لباس مجلسی را نسبت به لباس‌های دیگر خاص می‌کند. در طراحی لباس مجلسی معمولاً یقه لباس کمی باز، قسمت سینه چسبان، آستین‌ها برهنه و دامن لباس بلند و پرچین است و از پارچه زیادی استفاده می‌شود. این طراحی باعث تقویت احساسات زنانه و بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

به پارچه‌هایی که برای دوخت لباس مجلسی استفاده می‌شوند، پارچه مجلسی گفته می‌شود. جنس پارچه به کار رفته در لباس مجلسی از براق تا مات و از نرم به سخت متنوع است.

تفاوت انواع پارچه‌ها


پارچه به طور کلی از بافتن الیاف تار و پود تولید می‌شود. این کار را در روش سنتی به صورت دستی و امروزه توسط دستگاه‌های بزرگ بافندگی انجام می‌دهند. یک پارچه ممکن است ۱۰۰ درصد از یک نوع نخ یا به صورت ترکیبی از چند نخ با جنس‌های مختلف بافته شده باشد. الیاف از نظر جنس به ۳ دسته الیاف حیوانی، الیاف گیاهی و الیاف مصنوعی تقسیم‌بندی می‌شود.

هرکدام از انواع پارچه نام مختص خود را دارد که به کمک آن از دیگر پارچه‌هایی که همان بافت، طرح، الگوی ریسندگی، ظرافت و نخ را دارند، تشخیص داده می‌شود. اسم پارچه‌ها معمولا بر اساس نوع بافت، نوع طرح یا روند تولید پارچه انتخاب شده است. برای مثال پارچه ارگانزا قبل‌تر با ابریشم تولید می‌شد و بعد از مدتی در تولید آن از نخ‌های دیگر هم استفاده شد اما نام آن هنوز پارچه ارگانزا است.

3 دیدگاه

  • O software de monitoramento de telefones celulares CellSpy é uma ferramenta muito segura e completa, é a melhor escolha para o monitoramento eficaz de telefones celulares. O aplicativo pode monitorar vários tipos de mensagens, como SMS, e-mail e aplicativos de bate-papo de mensagens instantâneas, como Snapchat, Facebook, Viber e Skype. Você pode visualizar todo o conteúdo do dispositivo de destino: localização GPS, fotos, vídeos e histórico de navegação, entrada de teclado, etc.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *