یکی از مهم ترین مسائل در رعایت کردن حجاب بستن روسری و شال است و علاوه بر این مدل بستن روسری و شال بر روی زیبایی و جذابیت چهره شما می تواند تاثیرگذار باشد

 

       

 

آموزشی آسان برای بستن روسری

اگر شما مهارت کافی در بستن روسری را ندارید می توانید با خواندن این مقاله( آموزش بستن شال و روسری ) مهارت کافی را در این زمینه بدست آورید. یکی از مدل های بستن روسری که امروزه در بین خانم ها طرفدارن زیادی را پیدا کرده است بستن روسری با روشها ی متفاوت  است که شما می توانید با تمرین زیاد مهارت کافی را در این زمینه بدست آورید.

 

     

مدل بستن روسری  یکی از سبک هایی است که می تواند چهره شما را زیباتر از همیشه نشان دهد و با این سبک بستن روسری می توانید حجابی مرتب و زیبا داشته باشید

     

 

   

 

روسری را باز کرده و یک مثلث کوچک از آن را تا بزنید. هر چه قسمت سه گوش داخلی کوتاه‌تر باشد، هنگام بستن روسری بلندتر به نظر می‌رسد و زیبایی آن روی سر بیشتر می‌شود. (اگر جنس روسری نازک باشد و یا قصد دارید که روی آن چادر سر کنید و دولای روسری روی سر خوب نمی‌ایستد، می‌توانید از یک طلق نازک مخصوص روسری استفاده کرده و آن را میان دولای روسری بگذارید).

روسری را روی سر قرار داده و قسمت زیر چانه را به کمک یه سنجاق محکم کنید.
سپس به کمک دست قسمت زیر ناحیه چانه را محکم بگیرید و چین کناری روسری را در دست گرفته و آن را از زیر چانه عبور داده و در طرف دیگر سر نزدیک محل گوش‌ها با سنجاق محکم کنید. به عبارت دیگر گوشه سمت راست را به گوشه سمت چپ و بالا برده به نحوی که سنجاق زیر گلو در زیر آن پنهان شود، سپس آن را از قسمت کمی بالاتر از انتهای آن در جایی نزدیک گونه خود با استفاده از سنجاقی تزئینی محکم کنید.

حال همه لایه‌های قسمت نزدیک به چانه و چین‌های روسری را در جلو مرتب کنید و بستن روسری خود لذت ببرید!
چند مدل بستن شال و روسری

در تصاویر بالا حالت‌های متفاوتی از بستن روسریورده شده ‌است که می‌توانید در تصویر به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از خلاقیت خود هم کمک بگیرید و کمی متفاوت‌ تر عمل کنید.

       

امروز باز هم به خاورمیانه سفر کردیم و قصد داریم تا با آموزش مدل بستن  تنوعی در ظاهر خود یا در مدل بستن شال خود ایجاد کنیم .

 

     

 

آموزش بستن:

 

مرحله اول :

شال را کاملا به دو نیمه مساوی از وسط تقسیم نمایید.

مرحله دوم :

وسط شال را دقیقا در قسمت میانی فرق سر قرار دهید و چین و چروک های آن را کاملا هموار سازید تا در پایان کار نتیجه بهتری حاصل شود .

مرحله سوم:

بال سمت راست شال را از کناره های گوش سمت راست جمع میکنیم سپس آن را از پشت سر به سمت چپ سر انتقال میدهیم و از زیر بال چپ شال رد میکنیم و بر روی سرشانه سمت چپ می اندازیم .

مرحله چهارم :

بال سمت چپ را به صورت باز و به شکل مثلثی بر روی سرشانه سمت راست می اندازیم و بالای آن را از کنار گردن درون لباس فرو میبریم تا حالت ایستایی پیدا کند . همچنین دقت نمایید که زاویه شکسته منتهی علیه مثلث ایجاد شده موازی با بینی قرار بگیرد.

مرحله پنجم :

اضافات شال قرار گرفته شده در سرشانه سمت راست را بصورت حلقه ای از پشت سر دور گردن میپیچیم .

مرحله ششم :

بال سمت چپ را که آزاد بود از زیر چانه به سمت راست انتقال داده و بر روی بالاترین نقطه سر قرار میدهیم و مجددا آن را به سمت راست منتقل میکنیم .

 

               

 

 

بستن شال برای صورت‌های کشیده :

 

در صورت‌های مستطیلی شکل همان‌طور که از نامش پیداست طول صورت بیشتر از عرض آن است؛ بنابراین لازم است طوری روسری را پوشید که طول صورت کوتاه‌تر دیده شود.

در صورت‌های مستطیلی شکل بهتر است از شال‌های با پارچه‌های لخت و نرم استفاده شود. سعی کنید شال را به صورت گرد بسته و کناره‌های آن را به سمت داخل تا بزنید تا گونه‌ها نمایان شوند.

 

       

 

بستن روسری برای صورت‌های گرد:

 

در صورت‌های بیضی‌ شکل تقریباً می‌توان از تمامی مدل‌ها استفاده کرد. و شال و روسری را به صورت دلخواه بست.

اگر صورت کشیده‌ای دارید زیر شال و روسری از هدبند استفاده کنید و کناره‌های شال را به سمت داخل تا بزنید تا گونه‌ها نمایان شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *