روانشناسی رنگ
روان‌شناسی رنگ‌؛ حتی اگر کمد لباس تون پر از لباس‌های رنگارنگ باشد، بنا به گفته دیوید زیلا، متخصص مد و نویسنده کتاب Color Your Style، “همیشه یکی از رنگ‌ها را بیشتر ترجیح می دهید، چون با آن رنگ احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید. به همین خاطراست که رنگ لباس شما به مراتب انعکاس دهنده شخصیت شماست.” برای این که معنی رنگ لباس‌ها و رابطه بین روان‌شناسی رنگ‌ها را بدانید با این مقاله روسری شاپ همراه باشید.

 

 

روانشناسی رنگ صورتی (pink):

ویژگی‌ها: خوش‌بین و عادل، آرام، زنانه، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده،

کی بپوشیم؟ مناسب برای یک مهمانی یا رویداد اجتماعی

طرف‌داران صورتی افرادی عاشق‌پیشه، خوش‌بین و عادل هستند.

شال و روسری های صورتی: شال کرپ نخ صورتی و روسری اسپرت ۳ گوش دخترانه

 

         

 

 

رنگ نارنجی (orange) :

ویژگی‌ها: شاد و پرانرژی، دوستانه، نوآورانه و نشان‌دهنده خلاقیت

کی بپوشیم؟ مناسب برای میزبانی و جمع‌های صمیمی، برای داشتن انرژی کافی

علاقه‌مندان به رنگ نارنجی، افرادی خوش‌بین، پرانرژی و شاد هستند. انتخاب این رنگ برای لباس‌های ورزشی و اسپرت انتخاب مناسبی است.

شال و روسری های نارنجی: شال پلنگی زنانه و روسری نخ بامبو تکرنگ

 

           

 

 

رنگ سبز (green):

ویژگی‌ها: مهربان و خوش قلب، آرامش، امنیت و سرزندگی

کی بپوشیم؟ برای گذراندن وقت در فضایی آرام و احساس آرامش کردن بعد از یک دوره استرس‌زا

طرف‌داران رنگ سبز در زندگی اجتماعی فعال و سرزنده هستند و معمولاً افرادی مراقب، دلسوز و خوش قلب هستند.

شال و روسری‌های سبز: روسری نخی ژاکارد سبز و روسری حریر نخ توپ توپی

              

 

رنگ زرد (yellow):

ویژگی‌ها: خوش‌بینی، خلاقیت، مثبت‌نگری، امید، انگیزه و انرژی

کی بپوشیم؟ برای تقویت خوش‌بینی قبل از یک اتفاق مهم، برای بهبود تمرکز

کسانی که طیف‌های مختلف رنگ زرد را می‌پوشند، افرادی فعال، خلاق و ماجراجو هستند.

شال و روسری های زرد: شال آینه ای و روسری ابریشم توییل

 

              

 

رنگ بنفش (Purple):

ویژگی‌ها: تجمل‌گرایی، پیچیدگی، معنویت، خاص و کمیاب

کی بپوشیم؟ زمانی که به اعتماد به نفس زیادی نیاز دارید و می‌خواهید احساس قدرت کنید.

علاقه‌مندان به رنگ بنفش افرادی عاطفی و حساس، رؤیاپرداز و غیر قابل‌پیش‌بینی هستند. انتخاب این رنگ در پوشش، استایل شما را گران‌تر نشان می‌دهد و ست کردن آن با رنگ خاکستری جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

شال و روسری های بنفش: شال اشکی حریر نخ و روسری نخی طرح ترمه

 

           

 

روان‌شناسی رنگ‌ آبی (blue):

ویژگی‌ها: قدرت، صبر، هوش، اطمینان و آرامش.

کی بپوشیم؟ در هنگام مصاحبه شغلی برای کاهش استرس، برای راحتی و آرامش برای خود و دیگران

آبی‌پوشان افرادی با هوش، تأثیرگذار و آرام هستند. افرادی که به این رنگ علاقه‌مندند معمولاً افرادی نمونه، صادق، وفادار و کارآمد و لایق هستند.

شال و روسری های آبی: روسری ابریشم گل گلی و شال پلیسه اکلیلی

 

             

 

رنگ قرمز (red):

ویژگی‌ها: عاشقانه، خطر، قدرت، رمانتیک بودن

کی بپوشیم؟ برای قرارهای عاشقانه، گرفتن اعتمادبه‌نفس و جلب توجه در یک مهمانی

طرف دارد رنگ قرمز معمولاً افرادی خودخواه، باهوش، زرنگ و هیجان‌زده هستند. برای مجالس مناسب است.

شال و روسری‌های قرمز: روسری سه گوش طرحدار و شال گل ریز

 

           

 

 

روان‌شناسی رنگ خاکستری (Gray):

ویژگی‌ها: قاطع و بی‌طرف، باهوش، مسئولیت‌پذیر، آرام

کی بپوشیم؟ برای تسکین اضطراب، هنگام کار برای کاهش تنش‌ها

علاقه‌مندان به خاکستری معمولاً به قوانین احترام می‌گذارند، افرادی قاطع هستند و به دنبال جلب توجه نیستند.

شال و روسری های خاکستری: روسری پیچازی و شال تکرنگ مزونی

 

       

 

 

 

رنگ سیاه (black):

ویژگی‌ها: عزت‌نفس، پرستیژ، امنیت احساسی، باارزش

کی بپوشیم؟ برای ایجاد حس امنیت و آرامش، زمانی که از لحاظ روانی دچار تنش هستید.

علاقه‌مندان به این رنگ بسیار جاه‌طلب و هدفمند هستند. آدم‌های حساس و احساساتی هستند. رنگ سیاه به این افراد کمک می‌کند که توجه محیط و اطرافیان را از ظاهر خود به سمت شخصیت درونی‌شان بکشانند. زیرا برای این آن‌ها کیفیت درونی شخصیت افراد از ظاهر بیرونی‌شان باارزش‌تر و مهم‌تر است.

شال و روسری های سیاه: شال نخی تکرنگ ساده و روسری طرحدار

 

     

 

روان‌شناسی رنگ‌ سفید (white):

ویژگی‌ها: معصومیت، تمیزی، پاکی، خلوص

کی بپوشیم؟ زمانی که احساس گناه دارید و یا شروع فصل جدید از زندگی مثل ازدواج یا تولد

افرادی که به دنبال آزادی هستند، افرادی که مرتب بوده و در تلاش برای رسیدن به کمال هستند این رنگ را دوست دارند.

شال و روسری های سفید: شال سفید عروس و روسری نخ ژاکارد طرح مارک

 

       

 

 

1,357 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *