برای هماهنگ سازی آرایش متناسب با رنگ لباس یا شال و روسری که همانند مو بیشترین تاثیر زیبایی را در کنار آرایش شما خواهند داشت بایستی که به نکاتی کوچک ولی مهم توجه کرد .

هماهنگ سازی بین رنگ‌ها:

۱-پوشش سفید ومشکی:

برای پوشش سفید و مشکی هر نوع آرایشی مناسب است ولی مناسب ترین آنها رنگهای ملایم صورتی مات ،سرخابی کم رنگ ، زرشکی و قرمز برای لبها و کمی خاکستری تیره در قسمت انتهایی چشم و کم رنگ‌تر در قسمت میانی تا سفید به گوشه‌ی

داخلی چشم برای سایه استفاده گردد.

۲-پوشش قهوه ای:

آرایش طلایی، کرم قهوه ای روشن، آجری و بژ برای چشم و رژهای ملایم قهوه ای روشن ،آجری و نارنجی کم رنگ برای لب ها مناسب است.

۳-پوشش سرمه ای:

پشت چشم سایه ها ی ملایم آبی مات و یا سرمه ای کم رنگ که پس از آن تا گوشه ی داخلی چشم نزدیک بینی با رنگ روشن صورتی بسیار ملایم و لب ها نیز با رژهای سرخابی وصورتی ملایم آرایش شود.

۴-پوشش خاکستری:

چشم ها را با سایه های انتهایی کمی مشکی که در کنار خاکستری محو شود و به سمت داخلی چشم از کمی صورتی مایل به سفید استفاده گردد و برای لب ها نیز از انواع رژهای بنفش و همچنین صورتی و سرخابی کم رنگ می توان استفاده کرد.

۵-پوشش آبی:

سایه ی چشم ها می تواند به نسبت کم رنگ و پررنگ بودن آبی شال و روسری و لباس و یا برعکس عمل کرد یعنی در صورت پوشش آبی آسمانی از سایه ای که آبی تیره و یا سرمه ای است از گوشه ی بیرونی چشم به سمت داخل سایه زده و کمی از آبی آسمانی استفاده گردد . در صورت پوشش آبی لاجوردی و تیره ،قسمت بیرونی چشم را تنها با یک خط آبی تیره سایه زده و بیشتر ازسایه های آبی روشن استفاده شود. می‌توانید قسمت داخلی گوشه ی چشم را با صورتی نیز سایه زد. در مورد لب ها هم بیشتر از رژهای صورتی و سرخابی براق و بسیار روشن استفاده شود.

۶- پوشش سبز:

در مورد رنگ سبز، با انواع رنگهای سبز همان تناژ سایه را در کنار کم رنگ و روشن‌تر آن رنگ می توان انتخاب کرد، تنها در قسمت بیرونی سایه از یک خط سبز یشمی که آن را کمی در بقیه ی سایه ها محو کنید استفاده کرده و رژلب های نارنجی روشن ،آجری روشن را برای لب ها به کار ببرید.

۷-پوشش کرم:

پوشش کرم را می‌توان با انواع رنگهای قهوه ای چه روشن ، چه تیره و همچنین بژ با جا به جایی آنها بسته به سلیقه فرد استفاده کرد و لب ها را نیز با انواع رژهای قهوه ای و بژ آرایش نمود.

۸-پوشش بنفش:

می توان پشت چشم ها را با سایه های بژ ،طلایی و گاهی خاکستری تیره و روشن و همین طور انواع بنفش‌ها در کنار خاکستری و بژ به ‌طوری که تیره‌ها در قسمت انتهایی چشم فرد و روشن ها در قسمت داخلی چشم آرایش شود و برای لب ها نیز از انواع رژهای بنفش براق و کم رنگ استفاده شونمود.

۹-پوشش صورتی:

پشت چشم ها را با خاکستری ،آبی روشن و یا سرمه ای در انتهای چشم و به طور جزئی صورتی بسیار روشن در قسمت داخلی آرایش کرده و برای لب ها از انواع صورتی های براق و کم رنگ یا مات ملایم استفاده کنید.

۱۰-پوشش قرمز:

سایه‌ی چشم ها در قسمت انتهایی چشم تنها با یک خط دودی تیره که به سمت داخل با کمی خاکستری محو شود و در قسمت میانی سایه از کمی قرمز بسیار روشن تنها به اندازه ی هاله ای کم رنگ استفاده شود و پس از آن با کمی سفید در قسمت 

داخلی چشم آرایش شود و برای لب ها نیز از انواع قرمزهای براق و مات گردد بیشترین زیبایی را به شما می بخشد.

۱۱-پوشش زرشکی :

در مورد زرشکی هر چه آرایش صورت از زرشکی دور شده و به سمت صورتی های روشن و مات برود آرایش شما زیباتر خواهد شد و جلوه بهتری از شما نشان می دهد .

چرا که چه پوست روشن و چه تیره باشد با آرایش زرشکی گرفته تر خواهد شد در نتیجه توصیه می‌شود برای پوشش زرشکی از سایه های صورتی تیره و کمی روشن تا به سفید در پشت چشمها و ست کردن با انواع رژهای صورتی برای لب ها صورت گیرد.

نکات قابل توجه :

رنگ رژگونه ها بایستی که مطابق با رژلب باشد .

منظور از زدن سایه در قسمت بیرونی چشم به شکل تنها خطی تیره این است که خطی از گوشه ی بیرونی چشم سمت انتهای ابرو به سمت بالا بین چشم و ابرو عمودی و مایل به بیرون کشیده شود .

در ادامه این خط تیره را به سمت داخل و افقی در پشت پلک پهن نموده تا در سایه های روشن بعدی که زده می شود محو گردد و تنها هاله ای تیره در قسمت انتهای چشم نمایان شود.

قبل از زدن رژها ابتدا با خط لبی تیره تر از رژلب خود دور لب ها را شکل داده وآن را روی تمام لب پخش نموده سپس رژلب را یک دست روی لب بزنید.

حتما لازم نیست از تمام سایه ها برای چشم استفاده گردد ،استفاده از رنگ اصلی سایه به طور یک نواخت در پشت پلک ها هم کافی می باشد.

از سایه های مدادی هم می توان تنها به صورت یک خط افقی در پشت پلک ومماس برخط چشم استفاده کرد و گاهی هم به صورت خطی باریک در زیر چشم ها کشید.

آرایش تنها بهانه ای برای زیباتر شدن است ،زیبایی را در درونمان جستجو کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *