برای ساختن طلق روسری ابتدا نیاز به الگویی برای برش داریم. با ما همراه باشید تا با هم طلق را مطابق این الگوی نمونه برش دهیم.

 

الگوی طلق روسری

یک مدل الگوی برش طلق روسری را در زیر مشاهده می کنید. اندازه طلق روسری نتیجه 32 در 28 سانتی متر خواهد بود. البته طول الگو را می توانید بسته به فاصله گوش های تان سفارشی کنید.

باید یک ذوزنقه مطابق اندازه فوق برش بدهید.برای این کار ابتدا یک مستطیل ۳۲ در ۸ سانتی متر از ورقه طلقی که تهیه کردید برش دهید. یک سمت مستطیل را از هر طرف ۲ سانتی متر به طرف داخل علامت بزنید. سپس این علامت ها را به گوشه پایین وسط کنید. حالا یک ذوزنقه دارید که صلع بزرگتر آن ۳۲ سانتی متر و ضلع دیگرش ۲۸ سانتی متر می باشد. حالا قسمت های اضافه مستطیل را برش بدهید.

برش طلق روسری مطابق الگو (خیلی دقت کنید برش باید یک دست و کاملا صاف باشد تا روسری آسیبی نبیند)

 

برش طلق روسری مطابق الگو

 

اگر از عکس رادیولوژی قدیمی به جای طلق های بازار استفاده می کنید؛ پیشنهاد می کنیم طوری الگوی تان را برش دهید که ضلع بزرگتر ذوزنقه روی لبه عکس رادیولوژی قرار بگیرد. چون این قسمت از عکس بیشترین تماس را با روسری شما دارد و اگر خوب آن را برش ندهید ممکن است صیقلی و نرم نباشد و روسری تان را نخ کش کند.

 

گرد کردن گوشه طلق روسری

 

حالا گوشه های تیز ذوزنقه را مطابق عکس بالا با قیچی گرد کنید. برای اینکه این الگو را سفارشی برای خودتان دربیارید می توانید سایز گوش تا گوش تان را اندازه بزنید و روی الگو اعمال کنید.

 

 

جلوگیری از برق زدن طلق زیر روسری

اگر می خواهید یک طلق روکش دار داشته باشید می توانید لایی چسب با طول هم اندازه طلق و عرض دو برابر برش بدهید. برای الگوی فوق باید لایه چسب را ۳۲ در ۱۷ سانتی متر باشد. بعد طلق را در طرف براق که چسب دارد قرار بدهید.

استفاده از لایی چسب برای جلوگیری از برق زدن طلق زیر روسری

آن را روی طلق تا کنید و با اتو کردن بچسبانید. سپس لبه های اضافی لایه چسب را ببرید.

 

تا کردن لایی چسب روی دو طرف طلق

برای احتیاط موقع اتو کردن یک پارچه دیگر روی کار بیاندازید. اتوی گرم باعث می شود چسب لایی به طلق بچسبد. حواس تان باشد طلق را با حرارت زیاد اتو آب نکنید.

 

اتو کردن لایی چسب روسری طلق

این لایه لایه چسب هم جلوی برق طلق را می گیرد و هم از سر خوردن روسری روی طلق جلوگیری می کند.

 

لایی چسب سفید و مشکی

 

نکته آخر : اینکه یادتان باشد لایه چسب را با رنگ هماهنگ روسری تان انتخاب کنید.

در ویدیوی زیر دو طلق روسری ساده و روکش دار با یکدیگر مقایسه شده اند. همان طور که مشاهده می کنید طلق های روکش دار هیچ گونه برقی ندارند. (عمدا در ویدیو یک روسری بسیار نازک انتخاب کرده ایم تا کوچک ترین برقی به راحتی دیده شود)

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *