[it_heading heading_style=”simple” font_weight=””]قوانین Blue Scarf[/it_heading]

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی ما، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین Blue Scarf است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

ماده 1) تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.
• فروشگاه: فروشگاه اینترنتی Blue Scarf
• سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی Blue Scarf به آدرس https://bluescarf.ir
• محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات  محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.
• کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت  Blue Scarf شده باشد، کاربر تلقی می شود.
• عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
• مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
• سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
• استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی.

ماده 2) ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد.

عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها

باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است .

بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از

اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد.

بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی

می نماید.

در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد.

توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمیآورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر

شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی

کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت

مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

ماده 3) مراحل ثبت سفارش و خرید

ثبت سفارش و استعلام:

با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازمست

مشتریان استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله یک کد رهگیری 10 رقمی به مشتریان تخصیص و از طریق ایمیل و پیامک برایشان ارسال

می گردد.

پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش:

بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای

مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در

مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد

چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مجددا مهلت تکمیل به مشتری داده

خواهد شد.

ثبت سفارش بدون نیاز به عضویت

کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه

بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و

اطلاعات و پیشنهادهای خرید خوب بهره مند شوند.

با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات

جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.

توجه:

مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر

گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

ماده 4) روشهای پرداخت

مشتریان ساکن شهر اصفهان می توانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاین، کارت به کارت یا پرداخت در محل (بصورت نقدی یا کارت بانکی و از

طریق دستگاه پوز ) پرداخت نمایند، البته برای سفارشهای بالای پانصد هزار تومان، به منظور اطمینان از صحت سفارش، می بایست حداقل پنجاه

درصد مبلغ سفارش بصورت آنلاین پرداخت گردد.

مشتریان ساکن سایر شهرها لازمست کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند.

ماده 5) روشهای ارسال سفارش

1. سفارشات در شهر اصفهان صرفا توسط ناوگان Blue Scarf ارسال می گردد و مشتریان می توانند از بین روش ارسال فوری و ارسال عادی، یکی

را انتخاب نمایند.

2. در شهرهای مجاور شهر اصفهان، سفارش ها علاوه بر ناوگان Blue Scarf، توسط شرکت پست نیز ارسال می گردند.

3. در سایر استان ها غیر از استان اصفهان، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و باربری ارسال می گردند.

مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله

آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.

تبصره:

در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه صرفاً تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل

بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات

ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز

مشکل فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی باشد

ماده 6) هزینه ارسال

مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، به راحتی و بدون هیچگونه پرداخت وجهی قادر هستند روشهای مختلف ارسال و هزینه های مرتبط با هر

کدام از آنها را مشاهده نمایند. این هزینه ها بر اساس روش ارسال انتخابی، تعداد کالاهای سفارش داده شده و مسافت تا شهر مقصد، بصورت

مکانیزه توسط سیستم محاسبه می گردد.

ماده 7) مدت زمان تحویل سفارش ها

سفارش های شهر اصفهان: مدت زمان تحویل کالاها در شهر اصفهان در روش ارسال فوری در کمتر از 3 ساعت و در روش ارسال عادی حداکثر یک

روز کاری می باشد.

توجه:

سفارش های ارسالی شهر اصفهان به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی 2 تا 3 ساعته که با

مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند .

مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته

باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری:

سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت 10

نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل

خواهند گردید.

شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 24 تا 48 ساعت کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.